• آدرس : تهران، خیابان مطهری، تقاطع میرزای شیرازی، پلاک ۲۱۰، طبقه 1
  • آدرس : تهران، خیابان مطهری، تقاطع میرزای شیرازی، پلاک ۲۱۰، طبقه 1

وکیل توقیف اموال در تهران

وکیل توقیف اموال در تهران

موسسه حقوقی داوری بین المللی دادورزان معین پیشرو در ارائه خدمات حقوقی و مشاوره ای پیرامون موضوعات توقیف اموال است بهترین  وکیل توقیف اموال در تهران و رسیدگی و طرح شکایات خود را از ما بخواهید. این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربیات موفق کاری، و داشتن موفق ترین وکلای حقوقی تهران شما را تا رسیدن به نتایج مطلوب همراهی می‌نماید.

اتومبيل محكوم عليه و مبالغ موجود در حساب هاي بانكی او، مستثنيات دين نيست و لذا در هر حال از جانب طلبكار، براي رسيدن به طلبش، قابل توقيف می‌باشد و در نهايت طلبكار می‌تواند از محل فروش اتومبيل و مبالغ موجود در حسابهاي بانكی مديون، طلب خود را استيفا كند.
حال، با توجه به اين مطلب، فرضی را در نظر می‌گيريم كه مديون، درحال ساخت و ساز يک ملک می‌باشد كه اين ملک هنوز تكميل نشده است و نيمه ساز و درحال احداث است.  به جزء اين ملک درحال ساخت، ملک ديگری ندارد.

 

مواظب باشید منزل در حال ساخت شما توقیف نشود

وکیل توقیف اموال

يعني ملكي با اين مشخصات، جزء مستثنيات دين محسوب مي‌شود. اتومبيل محكوم‌عليه و مبالغ موجود در حساب‌های بانكي او مستثنيات دين نيست و لذا در هر حال از جانب طلبكار براي رسيدن به طلبش قابل توقيف مي‌باشد. در نهايت طلبكار مي‌تواند از محل فروش اتومبيل و مبالغ موجود در حساب‌های بانكي مديون طلب خود را استيفا كند. حال با توجه به اين مطلب، فرضي را در نظر مي‌گيريم.

درحال ساخت و ساز يك ملك مي‌باشد. اين ملك هنوز تكميل نشده است و نيمه‌ساز و درحال احداث است. همچنین به جزء اين ملك درحال ساخت، ملك ديگري ندارد. آيا اين ملك نيمه‌ساز مستثنيات دين ريال محسوب مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه با توجه به نظريه مشورتي اداري حقوقي قوه قضائيه ملك درحال احداث، جزؤ مستثنيات دين محسوب نمي‌شود. لذا توقيف يك ملك در حال احداث و نيمه كاره توسط طلبكار یا وکیل توقیف اموال در تهران، امكان پذير است.

مطالعه بیشتر: وکیل ملکی

زيرا مسلمآ آن ملك در تكميل و نيمه‌ساز، محل سكونت شخص مديون نمي‌باشد تا جزء مستثنيات دين به شمار بيايد. بنابراين همين كه شخص طلبكار، بتواند ثابت كند كه يك ملك و يا ساختمان درحال احداث و نيمه‌كاره دارد. به نحوي، متعلق و در مالكيت مديون مي‌باشد، مي تواند همان ساختمان تكميل نشده را به عنوان طلب خود توقيف نماید. سپس از همان محل، طلب خود را استيفاء نمايد. زيرا چنين ملكي مسلمآ جزء اموال و دارايي‌های مديون محسوب مي‌شود و جزء مستثنيات دين نيست.